Slik lagde vi bumperannonser for Prisguiden
Før et TV- eller nett-TV-program starter, er det vanlig med korte bumperannonser. Dette er de korte videosnuttene hvor seeren får vite hvilke sponsorer som står bak TV-produksjonen.
Snuttene introduseres som regel med «programmet presenteres av…», og kan gi seeren en nyttig påminnelse om merkevaren. Det at merkevaren assosieres med en TV-produksjon kan dessuten være positivt for merkets omdømme!
Da Prisguiden hadde behov for en bumperannonse, var det våre venner i Vignetten.no som fikk oppdraget. Siden de ikke driver med animasjoner, tok vi i Webarbeider oss av denne biten.
Vi lagde fem like videoer hvor hver video hadde 10 unike ikoner per video.
En oversiktlig og enkel bumperannonse
Vi tok oppdraget med å lage en animasjonsvideo for Prisguiden på strak arm, og laget en kort og oversiktlig video. Vi laget ikke bare animasjonene, men la også på fortellerstemme og lyd.
Resultatet ble en kort og god bumper-video som er velegnet å bruke i forkant av TV-programmer. Videoen gir seeren oversikt over hva Prisguiden kan brukes til – nemlig sammenligning av priser.
En bumper-video er veldig kort, og det er derfor viktig at alle elementer er nøye gjennomtenkt.
Videoanimasjon tilpasset merkevaren
Vi sørget for at Prisguiden sin bumperannonse ble laget i tråd med merkevarens vante design. Videoen har derfor en dyp lilla bakgrunn og rosa detaljer.
Dette er de samme fargene du finner på Prisguidens nettsider. Det er viktig at en bumperannonse gir umiddelbare assosiasjoner til merkevaren det reklameres for. Både fonter og farger skal være i tråd med merkets etablerte design.
Animerte ikoner
Vi laget fem ulike videoer for Prisguiden, der hver av dem har animasjoner av spesifikke produktkategorier. Videoene har animasjoner av henholdsvis byggevarer/verktøy, elektronikk, helseartikler, produkter til hjemmet og sportsartikler.
Det ble laget videoer med ulike produkter, fordi det er hensiktsmessig å ha en bumperannonse som er relevant for TV-programmet som skal vises.
Er det for eksempel et oppussingsprogram, er annonsen med verktøy eller ting til hjemmet mest relevante å vise før TV-programmet. De som er interessert i oppussing ser sannsynligvis på oppussingsprogrammer. Nå ut til målgruppen ved å bruke relevante animasjoner!
Hver av de fem videoene vi laget hadde 10 animerte bilder av gjenstander rundt Prisguiden sin logo og slagordet deres. Disse ikonene er det eneste som skiller de fem videoene fra hverandre.
Fortellerstemme og lyddesign
En god bumperannonse må også ha et bra lyddesign. Dette inkluderer blant annet en fortellerstemme som sier «Programmet presenteres av… Prisguiden – den enkleste starten på et godt kjøp».
Fortellerstemmen brukt i videoene er den meget dyktige og profesjonelle stemmeskuespilleren
Dan R. Hagen, kjent som The Voice of Norway.
Fortellerstemmen akkompagneres av Prisguidens kjenningsmelodi. Legg også merke til lyddesignet hvor "P"-en blåses opp og eksplosjonslyden, der «P»-en eksploderer. Dette bidrar til å fange seerens oppmerksomhet, og tilfører klippet det lille «ekstra»!
Trenger du animasjon og lyd til en bumpervideo?
En bumpervideo kan i mange tilfeller være en effektiv måte å nå ut til målgruppen på. Idet et TV- eller nett-TV-program begynner, sitter seerne sannsynligvis klar foran skjermen. Det kan derfor være gunstig å plassere reklamevideoen her, fremfor i selve reklamepausen.
Vi i Webarbeider hjelper deg gjerne med å lage en skreddersydd animasjonsvideo som kan vises i forkant av TV-programmer og andre sendinger. Ta kontakt med oss om du ønsker mer informasjon om pris, prosess og lignende!
Ønsker du å ta en samtale med oss?
Vi ønsker å prate med deg!
Trykk på knappen for å booke et kort webmøte.
Del innlegget: